You are here: Home Články

Články nejen o lezení

Slovinsko, oblast Vipava, cesta 4a

Hana Urbanová, 2010-05-04 11:25

A jsem zpátky ze Slovinska, koukám, že na webu je toho víc než dost, jen tak dál. Tak přihodím jeden střípek ze Slovinska. Naše 3. oblast ve který jsme se stavili byla Vipava, mimo jiné vinařská oblast. Moc pěkný místo, teď nemám u sebe průvodce, ale je tam cca 12 sektorů a také je to jedno z mála míst s vícedélkovým dobře odjištěným lezením ve Slovinsku.

1.Máj- Polib si...

Roman „Rasta“ Líbal, 2010-05-02 22:43

...pod rozvětlým stromem svou squaf.. aneb kolo okolo Pálavy a lezba v Jevišovicích.

Sasko - Rathen

Zdeněk „Fábera“ Němec, 2010-05-01 12:23

Je tomu téměř přesně na den dva roky, co jsem s novoborskýma navštívil Sasko, konkrétně oblast Pfaffenstein. Tyto dva víkendy si jsou podobné až neuvěřitelně. Rychlá domluva v pátek SMSkou (Sasko se neodmítá, kór takovým lezeckým nýmandem jako jsem já), stejní lezečtí parťáci, skvostné počasí, parádní lezení a zážitek takový, že se zde o něj musím s vámi podělit. Dopředu však musím zdůraznit, že mě vůbec nic neopravňuje tady do světa křičet nějaká moudra z lezení v Sasku. Můj výlet a zdejší zkušenost se rovná pověstné kapce v moři. Určitě by vám řekl více takový Zdeněk Hubka, který zde prožil jistě pár let života. Já jsem jen opravdu nadšený z tohoto místa a pokaždé překvapený, kolik toho zde je a vůbec nechápu, že někdo může mít vrcholy v Sasku zkompletované. Snad se v budoucnu dočkáme (od kohokoliv) nějakého dalšího dílu z jiné oblasti kouzelného Saského Švýcarska a doufám, že nebudeme muset čekat další dva roky. Můj příspěvek berte jen jako dobrý typ na výlet.

Orpierre 2010

Mirka Drdlíková, 2010-04-23 15:49

Letmé nahlédnutí do zákulisí výpravy do Orpierre...

Read More…

Horoškola......pod Bořeňí- pohledem Hobita( jak říká náčelník)

Roman „Rasta“ Líbal, 2010-04-21 15:54

Nikdo se k tomu nemáte ,ač nás tam bylo dost . tak já to já to nakousnu... a aspoň dopisujte ... doplňky.... holomci!!!!

Základy jištění

Zdeněk „Fábera“ Němec, 2010-04-15 19:14

Cesty do hor a skal jsou mezi lidmi stále oblíbenějšími. Asi i pro ten útěk z každodenního shonu, ale hlavně pro romantický pocit sounáležitosti s přírodou. Pro ty více sportovně založené to často bývá i důvod dokázat něco, co druzí neumí nebo nezvládají. Mám na mysli především to klasické horolezectví, to co si většina lidí představí, když se řekne horolezec. Je to borec, který se s pomocí lana sápe na kopec. Ty laické pohledy bývají až neuvěřitelné, ale i mezi „opravdovými“ horolezci bývají často k vidění chyby. Proto tu je metodika, která by měla dopomoci se vyvarovat chybám. Ty vedou často ke zraněním, ale i ke smrti. Tato níže uvedená moudra nejsou z mé hlavy, je to sestaveno a různě doplněno z dostupných materiálů zaměřených zejména na základní bezpečnostní pravidla (dovednosti, komunikaci a postupy jištění) při pohybu na umělé lezecké stěně, ve sportovních a tradičních skalních terénech.

Uzly

Zdeněk „Fábera“ Němec, 2010-04-15 19:12

Základní uzly pro provozování horolezectví a lanových technik.

Horobál ve znamení jara

Josef Novotný, 2010-03-23 11:45

Ještě v pondělí zima vzdorovitě zasypala krajinu silnou vrstvou mokrého sněhu. V pátek už ale jaro prolomilo pohraniční průsmyky a v současné době všechen ten zimní sajrajt odplouvá Labákem z Čech do moře.

Praha pro labužníky

Aleš "Ali" Podivínský, 2010-03-21 16:30

Procházel jsem staré složky s fotkami a narazil na následující materiál. Praha totiž není jen Václavák, Pražský hrad, hospoda U Fleků nebo Stěna Mamut. Praha skrývá i takové lezecké skvosty jako je Hroší lázeň. Takže tip na výlet.

Tajná oblast

Aleš "Ali" Podivínský, 2010-03-18 08:09

Tajemství, která ukrývá Sierra medio montaňa, je jen těžko odhalitelné. Jejím strážcům totiž pomáhají i zákeřní hlodavci. Přinášíme exklusivní video.

Vojtěchova stovka

Josef Novotný, 2010-03-16 21:10

Každá skalní oblast má svoji dominantu nebo legendu, která spoluvytváří její charakter. V Ádru je to Starosta se Starostovou, ve Skaláku je to Kapelník, v Prachovkách Jehla s Čapkou a v Příhrazech Kobyla. Určit těmto kultovním věžím protějšek v Labském údolí je obtížné. Dominantou Labáku je sama řeka, která se zde zařezává do hlubokého kaňonu a rozděluje skály na obou březích. Na levém břehu vítězí štíhlá krása Jeptišky. Na pravém břehu jsou nepřehlédnutelné Tyršovy věže, Skříň a Trůn, jsou však svojí náhorní stranou příliš přimknuté k okrajovým masívům. Nejoblíbenějším cílem a legendou se zde stal solitérní, po svahu mírně klouzající Vojtěch.

Sportovní činnost v roce 2009

Zdeněk „Fábera“ Němec, 2010-02-22 00:27

HORCE mělo v uplynulém roce 2009 44 členů. To je již slušný počet na to, aby se v oddíle něco dělo a já musím, k radosti své, říci, že se toho dělo dost.

Orpierre 2005

Zdeněk „Fábera“ Němec, 2010-02-04 09:07

Je to téměř pět let co Olda, Rasta, Standa, Frýďák a Zdéna navštívili jižní Francii. 9.4. - 18.4.2005. V tu dobu web HORCE ještě nefungoval. Umístit sem na web něco, co má skoro historické parametry mě přiměl až Jirka N., když doporučoval Zelinářovi místa, kam by mohl jet na velikonoce lézt. Tak snad můžeme také něco nabídnout. Tedy jestli si já, dutohlav, na něco vůbec vzpomenu. Cancáky nevedu. Článek sice nebude mít tu poetickou úroveň, co články z Pravěku (opravdového), ale snad si vy, čtenáři, přečtete něco smysluplného.

Svolání valné hromady 2010

Josef Novotný, 2010-01-21 18:51

Včera 20.1.2010 se v Litoměřicích na Vodce sešel výkonný výbor HORCE. Projednal návrh programu VH a stanovil termín a místo jejího konání na 16.2.2010 v 19:00 v Baru Legenda v Roudnici nad Labem. Všichni členové budou na VH pozváni e-mailem nebo osobně předsedou Zdeňkem Němcem. Pozorně prostudujte návrh programu VH a navržené kandidáty (letošní VH je volební). Vyjadřovat se můžete pod článkem nebo si své kandidáty (klidně nominujte sami sebe) a nápady zařaďte do programu VH po jejím zahájení, kdy se bude hlasovat o programu VH.

Read More…

Za krutých mrazů Ploučnice...

Hana Urbanová, 2010-01-11 18:22

...líbí se nám nejvíce

PS 2009

Hana Urbanová, 2010-01-08 11:49

Mikulášské, se svařákem a s Maršálama

Read More…

Merhaba Turecko, Merhaba Geyikbayiri!

Zdeněk „Fábera“ Němec, 2010-01-22 12:07

Nemohu říct, že bych si v létě neužil. Myslím tedy v lezení. Ale připadá mi, že čím jsem starší a vězte, že starší jsem stále víc a víc, tak těch dní ve skalách a s kamarády je tak nějak stále míň a míň. A není to tím, že bych na hory či skály myslel méně. Stále to je pro mě, tedy kromě rodiny, zájem číslo jedna. Jistě to zná spousta z vás. Nežeru abych moc nepřibral, když chlast, tak raději vínko a když chodím na kajak nebo plavat, stejně s těma rukama mávám jen kvůli tomu, aby mi to šlo lépe na skalách. Ne, nemyslete si, nestěžuji si. Naopak. Jsem za to rád. Jsem tak trochu jako učitel Tkaloun ve Vratných láhvích, vítací typ. Abych se mohl domu rád vracet a být usměvavější a odpočatější a v práci výkonější, musím odcházet. A tak v polovičce listopadu, spolu s kamarádem Špágrem a mladým Mirasem, vyrážíme na dvacet dní za lezením do Geyikbairi. V létě jsem toto děsné slovo nemohl ani vyslovit, natož správně napsat. Dnes ho mám zažrané pod kůží. Ale po pořádku.