You are here: Home Členové pavlikm Výstup na Gerlachovský štít

Východ slunce I Východ slunce I
Východ slunce II Východ slunce II
Končistá Končistá
výstup žlabem do sedla výstup žlabem do sedla
v sedle v sedle
trocha lezení trocha lezení
prostě Tatry prostě Tatry
Batizovská dolina a pleso Batizovská dolina a pleso
vrchol vrchol
Lomnický štít Lomnický štít
sestup Batizovskou próbou sestup Batizovskou próbou
Video, text a fotky o našem výstupu na Gerlachovský štít. Současné inverzní počasí je na horách něco skvělého. Zapomeňte na mlhy a smog, které nás teď dusí v Litoměřicích, Roudnici, ale i kdekoliv jinde v nížinách.

Jsem náhodně koukl na předpověď počasí na příští víkend a v hlavě mi začalo vrtat, co podniknout. Přeci je třeba takového počasí využít! Ihned ruším účast na Svatomartinských hodech a podávám inzerát. Husu hold oželím. Na můj inzerát na internetu se druhý den ozval Tomáš. Na Dubině jsem připravovanou akci zmínil a měli jsme dalšího člena výpravy - Zelináře. Den před odjezdem se ještě přihlásil Jožko.

V pátek se vydáváme na cestu ze severu Čech přes Hranice, kde přesedáme do Tomova auta. V Bytče přistupuje Jožko a frčíme do Tatranské Štrby, kde máme domluveno ubytování. V sobotu vstáváme ve čtyři ráno. Dny jsou velmi krátké, tma by nás mohla zastihnout někde při sestupu z vrcholu, což nechceme. Přejedeme na kraj obce Vyšné Hágy a vyrážíme. Východ slunce sledujeme už kousek před Batizovským plesem. Zde dáváme krátkou pauzu a pokračujeme za jezero dále severním směrem Batizovskou dolinou. Míjíme Batizovskou próbu, kterou máme v plánu sestoupit. Za chvilku jsme u nástupu žlabu směřujícímu k Tatmajerovu (Gerlachovskému) sedlu (2590m). Cesta nahoru jde dobře. Firnová pole se střídají se suchou skálou či sutí. Žádný led. V sedle jsme byli kolem desáté dopoledne. Panovala velmi dobrá atmosféra. Máme dobrý čas, cíl je na dosah. Vydáváme se tedy doprava směr Gerlachovský štít (2655m). Se Zelinářem první část, asi 3 lanové délky lezeme. (Zelinář následně našel v průvodci z r. 1947, že cesta kterou jsme postupovali byla poprvé vylezena 14. 10. 1920 pány Grószem a Reichardem - "Velkorysý výstup" za III.) Poslední část k vrcholu kličkujeme po hřebeni již každý sám. Z vrcholu máme skvělý výhled do širokého okolí. Je jasno, vane slabí vítr. Dolů nespěcháme. Nesmí chybět vrcholové focení a svačina. Po hodině na nejvyšším vrcholu Slovenska začínáme klesat cestou zvanou Batizovská próba. Dlouho se zdá cesta dolů lehčí než výstupová cesta. Obtížnější je až spodní úsek. S Tomem jeden úsek slaňujeme. Jedno místo je pak odjištěné kramlemi a na závěr před sestupem do Batizovské doliny je úsek zajištěný řetězy. To už jsem si oddechl, že jsme z "nejhoršího" venku. Zpět k autu se vracíme stejnou cestou, nejdříve kamením posetou Batizovkou dolinou (drželi jsme se v pravé části při pohledu od jihu) k Batizovskému plesu a dále po žluté značce dolů do obce Vyšné Hágy. Počasí nám velice přálo a plán vyšel, takže ještě před úplným setměním odjíždíme směr penzion.

Links
by Michal „Mik“ Pavlík last modified 2011-11-20 16:53

Pěkně chaslani

Posted by Fáberaat 2011-11-20 18:51
Určitě hezký výlet. Tedy fofr výlet!! Ale tak to má být, žádné dlouhé plánování a když je na to čas a póčo, hned vyrazit. Gratuluji a upřímně závidím.