You are here: Home Členové Zdeněk „Zdéna“ Němec Neděle na pohodu aneb babí léto budiž pochváleno
Navigation

Document Actions

Neděle na pohodu aneb babí léto budiž pochváleno

Počasí o posledních víkendech bylo skvostné. Já si však díky své blbosti a díky Iggy Popovi, kdy jsem nezvládl návrat z jeho koncertu, mohl do sytosti užít té podzimní pohody až tento právě skončený. Doteď jsem hlavně honil kladné bodíky, kterých se mi žalostně nedostávalo a červená čísla na mne zářila jako udavačova stranická knížka. Na pořadu dne byla práce na zahrádce, rodinné výlety (sice do skal, ale bez matroše), domácí pobyt a tak podobně. Už v sobotu jsem však tušil, že se vše v dobré obrací a budu tak moc jet na výlet dle mého gusta. Tedy na skalníky. Když vydrží počasí, je volba jasná — písek. Když ne, tak asi na vápno a tedy na Srbsko. Naštěstí bylo parádně celou dobu.

Míra v Sovím hukotu     Ráno se budím do mrazivého, ale jasného dne. Je to jasné. Jede se na píseček. Na Vlhošť. Je to blízko, jižní svah a poměrně dobré lezení v Dubských skalách. Včera v sobotu mi volal mlaďas Míra, zda někam nejedu, že by se rád přidal. Ve více lidech to je lepší, tak píši ještě Orbisovi a Chobotům a Oldovi a jdu na ranní kajáček. Kladná odpověď přišla jen od Orbise. U Oldy se v poslední době nějak nechytám. Možná dorazí  Rasta.

Cestou klukům vyprávím, jak jsem dnes na vodě už fest omrzl. Zato je voda krásně čistá, promrzlá a rybáři mě až na výjimky znají a někteří i zdraví. Ranní kajáček bývá nejúžasnější. Když se zadaří, leží na vodě ještě mlha, hladina jako zrcadlo, kterou občas ze břehu protíná rybářův vlasec a nad řeku se zlehka valí dým z dokuřujícího ohniště z nočního rybolovu. Všude kolem ticho, jen to mé cák, cák, cák od pádla ruší tu radost z nového dne. Voda už není to co před měsícem, pěkně to studí. Hlavně na ruce.  No nevím, pánové B+P, zda Vás do Labe někdy doprovodím. Asi zůstane jen u sprchy a na vánoční čvachtačku půjdu jako vždy z voleje. V Úštěku nám zkříží cestu auto s oranžovým nárazníkem. Takový, štětkou natřený, nemá nikdo jiný než pan horolezec tělem i duší, Péťa Livonec. Ale možná mu začnu říkat Františku S. (Průša je úchyl.)

Míra v Sovím hukotu podruhé   Na benzínce chvilku kecáme, ale dnes si společně nezalezeme. Jsou z nich pro tentokrát kolisti a jdou šlapat do pedálů do okolí. V autě Rosťa říká, že má Péťa pěknou dcerku. Odpovídám: "ty vole, to je Lucka, jeho holka". Za chvilku parkujeme na louce pod sluncem nasvícenou Vlhoští, ale na kulicha to rozhodně je.  Do kopce se zadýcháváme a rozhýbáváme a zahříváme. Vybíráme východní stranu Soví stěny. Rozlézáme se ve  hvězdičkový cestě Soví hukot VIIb od Běliny. Je to při hraně a na pohodu. Když mi bylo asi to co Mírovi, vzpomínám si, že jsem se v ní při vyvádění klepal jako rosol. Nechápu. Kluci ji s přehledem vybíhají. Já je chci ulovit na nějaký hezký snímeček a tak jim ukazuji svoji techniku stromolezce na borovici po suchých pahýlech. Rosťa má strach o foťák… Přitvrzujeme a jdeme do varianty Na rozloučenou za VIII. To je již, hlavně nad 1K, sportovnější cesta. Kluci bojují a dávají! Je to dobré, dnes si pěkně zalezeme, ale pryč  ze stínu. Na sluníčku je něco, co není ani v novém průvodci. Začátek při hraně, obtížně přes dva kruhy, velké hodiny, travers do stěny ke 3K a přímo na vrchol. Je tu OS a Černá kočka od Martínka za VIII. Moc krásná linie v trochu sračkózním materiálu. Jsme prostě v dubkách. Když z vršku dojišťuji bojující kluky, vynořuje se jak fantóm Čermy a dole k nástupu dofuněl i Karel Vondruš. U aut pod kopcem na louce je najednou nějak moc lidí. To přijel vydýchat včerejší kalbu i Myhal, Jirka Cetl a další. Nejdříve pouští s dětmi draky a za chvíli taky vyráží sem k nám nahoru. Nakonec nás tu je jako psů. Aby ne. Kdo by odolal. Je opravdu nádherně. Listí na stromech zabarvené snad do všech barev, zoraná pole, louky ještě zelené, obloha modrá a na ní krouží několik dravců. Že by supi? Já, jako dlouholetý člen roudnického ornitologického spolku, nejsem schopen rozeznat cože to je za fógly. Chvapil, ten by mi dal. Je to ostuda, musím se to naučit.

Orbis v Sovím hukotu    Přesouváme se na masív Dlouhá stěna a vybíráme poslední cesty. Jsme tu dnes opravdu na pohodu a nemusíme vytvářet žádné rekordy. Lezení je krásné, ale hlavně jsme našim ženám slíbili, že dorazíme domů včas. Já, abych si nerozházel to co jsem teď tak těžce sestavoval a Orbis, jako rozumnější, sbírá klaďáky stále. Asi preventivně. Mírovi, tomu to je naštěstí ještě jedno.

Kluci lezou  Černou stěnu  VIIb za Karlosem, který lehce hópnul nad prvním. Zvládají to bravůrně. Škoda že se konec sezóny chýlí ke konci. Docela jim to jde a Mirek je správně zapálený pro naši věc. Já si lezu hned vedle lehce nadhodnocenou Černou plotnu IX (fotka je i v průvodci na Dubské) a na úplný závěr pokouším štěstí v IXc Qvimsa Cruz. První tři kruhy dávám, ale nad třetím dvakrát padám. Takže nedávám. Škoda. Ten první pokus byl hóódně nadějný. Mohl být kvalitní OS, takhle je prd. Končíme. Roman už nedorazí. Je něco málo po třetí a ruce bolí, ale hlava a dušička září do okolí. Paráda. Jen více takových dní.

Fábera v Černé kočce   Co to zopakovat příští neděli v Ostrově? To platí pro každého, kdo si chce v podzimním světle zalézt. Já tam budu nejspíš již od sobotního večera. Je naplánován cyklistický přejezd Krušných hor a cíl je Pod Císařem. Start je v pátek ráno. Kdo by chtěl jet, informace poskytnu. Já se ovšem připojím až v pátek večer nebo v sobotu ráno. Pracovat se holt musí.

Neváhejte a hurá ještě na skalníky. SAVANA

P.S. Jen ještě ukázka, jak bych chtěl vypadat po šedesátce.

Těch 14 dní doma to docela dřelo, ale stálo to za to.

U.P.S. Kdybych nebyl blb, článeček byste si přečetli již včera. Jóó, kdybych nezapomněl uložit…

by Zdeněk „Fábera“ Němec last modified 2008-10-06 19:22

Super neděle

Posted by Mirasat 2008-10-06 20:12
Fakt krásný lezení ani jsem nečekal že bude tak krásně,pač mělo pršet.Ale nakonec bylo krásné babí léto.Krásně jsem si všichni zalezli a taky cestou tam jsme se hodně zasmáli jak nám Zdeněk vyprávěl o Petrovi Livoncovi a jeho bouřlivém výstupu na jevišti fakt sranda :-)

Vlhošť

Posted by Orbisat 2008-10-06 23:15
Je fakt, že na podzim si člověk lezení na písku užije víc než kdy jindy. Jaksi podvědomě tuší, že je to možná na dlouho naposledy.

Pokud jde o Péťu Livonce a ženy kolem něj, mám v tom fakt chaos. Odjakživa :-)

A jináč, Fábero, strach jsem měl nejen o foťák, ale i o Tvůj skelet. Kdyby praskla některá z těch suchých haluzí, praskaly by i Tvoje kosti dole na zemi…

Tož, díky za pěknej report! Člověku se při čtení hnedle vybaví vyhřátá skála a odřený ruce vonící pískem. Škoda jen toho vybitého aku ve foťáku :-(

koukám že sypeš články z rukávu jeden za druhým

Posted by Hankaat 2008-10-06 23:36
Loni jsme taky byli s Oldou a Ivankou na podzim na Vlhošti a byl to úžasný den, jak na lezení, tak na počásko. Na skalníky bych vyrazila, ale s lezením jsem trochu jinde než vy :( takže asi nic. Nějaký dobrovolník na V a VI? V číslech co čtu výše se nechytám, navíc jak jsem nedávno zjistila šlachy jsou pořád v spíš háji než připravený na lezení :(
ahoj zítra, teda skoro dneska, když koukám kolik je hodin.
zdarec

No teda

Posted by No ty bejkuat 2008-10-25 10:53
Teda Fábero, se z tebe stává spisovatel jako fík.
Nejlepší je ta kapitola o ranní vodě, mlze, vlascích a dýmu, tam už chybí jenom teplej pletenej svetr, padající listí a čaj v termosce...
Měj se parádně draku
ET

pletenej svetr...

Posted by Fáberaat 2008-10-26 20:18
K tomu pletenýmu svetru ještě schází pobíhající vlkodávci, Tullamore Irish Whiskey, nacpaná fajfka a reklama na už sychravý podzim je tu. Ale tvá slova taky zahřejí. Dík. Zd.