You are here: Home Členové Zdeněk „Zdéna“ Němec Články Mokré lázně VIIb - prvovýstup
Navigation

Document Actions

Mokré lázně VIIb - prvovýstup

Dubské skály, skály u Šemanovic a Klemperova stěna. Dlouho jsem tam nebyl a také tam již dlouho visí smyčka v prvním kruhu, jako značka "nevstupovat - rozděláno". První kruh jsem zde zavrtal za doprovodu Orbise, někdy před třemi roky. Je na čase rozdělanou práci dokončit.

Klemperkova stěna, skály u Šemanovic

Klemperova stěna

Je sobota 28. 7. 2012 a je příšerné horko. Něco kutím na zahradě, ale nějak zvlášť s aktivitou to nepřeháním. Takové jižanské pracovní tempo má své výhody. Nepředřeš se a doma jsou spokojení, že se něco na domě děje.

Volá Jirka Krejza.

"Čuves, jsem ještě v kadeřnictví, ale odpoledne bych někam vyrazil, Bára jela někam do rakous na vodu. Co ty na to?"

Já na to:

"Jo, přijeď pro mě a někam, nejspíš na Kokořínsko, vyrazíme."

Jirka je u nás v 15 hodin. Navrhuji, že bychom mohli dodělat rozdělanou cestu na Klemperovu stěnu. Jirka souhlasí, Klemperku nezná. Volám ještě urychleně Orbisovi, jestli se k nám přidá, aby se dodělalo dílo tak, jak se začalo. Jenže Orbisovi mají lepší plán na dusný večer. Nějakou degustaci vína. Popřál nám štěstí, a že mu to nevadí.

Před Cítovem se prudce a dramaticky zatahuje. Černé mraky zvěstují co se bude dít. O chvilku později průtrž mračen a kroupy. Zastavujeme auto, stěrače nestíhají a přemýšlíme co dál. Balíme to! Když už jsme tady, nechávám se odvézt na pracovní prohlídku kostela ve Vliněvsi. Po chvilce zase vysvitlo slunce a začíná se odpařovat voda z polí a silnic. Hezká podívaná. A že když jsme tady, zajedeme se na tu Klemperku podívat.Nástupová louka sečením upravena

Z obce Kokořín po silnici z kopce dolů a v nejnižším místě je malá křižovatka. Vjezd doprava na zpevněnou polní cestu je zakázán zákazovou značkou. Ke stěně to je tak 300m. a to je na nás dnes moc, tak nerespektujeme značku a jedeme autem přímo pod stěnu. Jsme na začátku Šemanovického dolu a je zde vlhko a dusno jak v deštném pralese. Vegetaci se nebývale daří. Ke skále musíme vymýtit snad dvoumetrové kopřivy. Pod stěnou zase překáží dvě statné bezinky. Nepamatuji se, že tu byly. Jiří je Lesní muž, takže má po ruce vždy nějakou tu pilu. Za chvilku bylo místo připravené a skoro ideální.

Ideální zde není materiál - měkký pískovec. Předchzí déšť tomu nepřispěl, ale ani to nezhoršil. To už nejde. My jdeme do toho.

Zavrtáno. Zde bude 2 K.

Vyzbrojen materiálem mijím první kruh se smyčkou. Těžké to není, ale opatrní být musíte a nebrat ty chyty co se nejvíc nabízí. Ty by toho moc nevydrželi. Jsem nad vhloubením pod krátkou hladší stěnou. Sem musí přijít druhý kruh. Na podlahu to není a na temeno ještě kus cesty. Tady se bude hodit a je tu i pevnější skála. Navrtávákům moc nevěřím, ale jak mám provázané dva kousky, už v tom sedím. Buch buch a zase buch buch. Čekal bych že to tady půjde snadněji. Jsem pěkně splavený. Dřina, horko a vlhko je znát. Druhý kruh však již sedí. Posílám krámy dolů a jdu to dolézt. Nášahy do vodorovných hladkých polic nejdou úplně snadno a hlavně je zde asi tuna bordelu. Čekám kdy mě to ustřelí po mechu a po prachu. Levituji tady na zeleném hnusu a chystám se udělat závěrečný krok. Rukou držím oblou mechovatou hranu járku a nohu dávám vysoko skoro až k té ruce. Tlakem se chci zvednout. Jinde by to byla sranda, ale tady to fakt klouže. Říkám si, jestli to mám zapotřebí. Dřina, nehezké lezení a v budoucnu tuto cestu stejně moc lidí nepoleze. Tak jako ostatní cesty na Klemperce nebo vůbec ve většině míst Dubských skal.

Temování druhého kruhuZdvih jsem opatrně udělal a járkem dokrauloval na temeno. Jirku jistím za statnou borovici. S cestou trochu bojoval, ale jsme tu. Doděláno, dobojováno. Cesta se jmenuje Mokré lázně VIIb. Až tu budete, nevynechávej te ji. Ta hlína a mech se Vám zaryje pod kůži....

A na Klemperce jsme měli v červenci Berg Heil. Tak jako jiná jediná dvojice v roce 2011...

Jirko díky!

by Zdeněk „Fábera“ Němec last modified 2012-08-12 00:05

Záznam o prvovýstupech

Posted by Zdeněk „Fábera“ Němecat 2012-08-12 00:14

Není to tak, že bych se chtěl jakoliv chlubit. Ale mile mne překvapilo, že na stránkách HOROSVAZU je zpracována kompletní dokumentace o schválených prvovýstupech. A ta časová osa prvovýstupů.... To nemá chybu.
Jak si to nikam nepíšu, tak jsem na nějaké cesty zapomněl. Je fajn, že se za Vás starají i jiní...