You are here: Home Členové Jirka Krejza Skalák 1. 5. – 3. 5. 2009, oddílová akce HORCE
Document Actions

Skalák 1. 5. – 3. 5. 2009, oddílová akce HORCE

Skalák 1. 5. – 3. 5. 2009, oddílová akce HORCE lezení ve Skaláku, jak se zkráceně nazývá oblast Hruboskalska v Českém ráji. Jeden z důvodů byl, že Skalák znají výhradně starší pardálové a my mladší téměř vůbec.
JirkaBaraJirka na Podmokelsky.jpg JirkaBaraJirka na Podmokelsky.jpg

Skalák 1. 5. – 3. 5. 2009, oddílová akce Horolezeckého oddílu Roudnice (HORCE)

Podle lednového rozpisu oddílových akcí na rok 2009 byla na začátek května všemi členy schválena oddílová akce lezení ve Skaláku, jak se zkráceně nazývá oblast Hruboskalska v Českém ráji. Jeden z důvodů byl, že Skalák znají výhradně starší pardálové a my mladší téměř vůbec.

Účast oddílové akce byla velmi vysoká, přijeli lezci z HO Český ráj, HO Jičín, dokonce z HO Zlín i pár lezců z Německa aj. Trochu slabší účast na oddílové akci měli členové HORCE, které se zúčastnili Jirka Háček Novák a já Jirka Krejza se sympatizanty oddílu Maruškou, Martou, Barborkou a pejskama Sally a Eny.

Přestože v jiných místech republiky pršelo, zde bylo počasí dobré a lezlo se již od pátku do neděle. My přijeli na oddílovou akci v sobotu s trochou obav, že jedeme pozdě, ale ukázalo se, že jsme jediní z oddílu. Už když jsme přijížděli překvapilo nás, kolik lezců a výletníků přijelo do Skaláku. Jirka diplomaticky se svým charismatem zapůsobil na recepční penziónku a domluvil ubytování ve vlastním spacáku na pokoji za 50 kaček. Takže jsme měli dva luxusní pokoje a sprchy na chodbě.

Jirka je starý mořský vlk a Skalák zná velmi dobře, provedl nás s Maruškou a Martou po Skaláku. Vysvětloval „Támhle je Kapelník, to bysme když tak zkusili zítra až se rozlezem, tohle je Taktovka a tam vzadu, jak vyčnívá, je Maják tam jsem lezl cestu …“ Jirka nás zavedl ke věži Brána, kde jsme na rozlezení dali krásnou pohodovou Schuckovou cestou za V. Kruh v ní nebyl žádnej, ale hodně obhozů a hodin. Naproti jsme vylezli spáru Chroustovu cestu VI. na Galeona, kde jsem se docela potrápil. Jirka u nástupu ukazoval asi o tři metry nad nás, kde před více jak 25 lety byl nástup. Eroze za ta léta odplavila téměř tři metry usazeného písku. Jirka zde lezl tehdy coby student vysoké školy, která ve Skaláku měla chatu. Hezká byla také Lengáčova stěna VII b na Bránu s trochu pro mne namáhavějším traverzem ke 2 kruhu.

V neděli jsme vylezli Údolní stěnu za V. na Podmokelskou věž. Cesta je asi jedna z nejdelších ve Skaláku, hvězdová tudíž hodně profláklá o osmy nebo devíti kruzích. Před náma v ní lezli dvě družstva a za náma hned taky. Já jsem nadlezl Jirku a on současně dobíral Báru. Pak já dobral Jirku a on současně jistil zase mne a Báru. Takto jsme asi třikrát nebo čtyřikrát štandovali. Lezli jsme to téměř tři hodiny. Naše fenky hlídaly ruksaky a občas zdvihly hlavu jestli jsme ještě ve stěně.

Když jsme dolezli na vrchol říkám, že chci mít v pozadí toho dědulu na vrcholu Kapelníka. Děda nás slyšel a hned si objednal fotku s kamarádem jak dolézá. Volali, že jsou po 25 letech na Kapelníkovi, ať vydržíme, že už tam kámoš bude. Přes údolíčko zavolal adresu e-mailu. Byli to lezci z HO Zlín a už odepsali, jak jsou nadšeni z vrcholových fotek na Kapelníkovi, které jsme jim pořídili. Když tak pózovali, nemohli jsme je odmítnout.

Jirka měl nějaké rodinné povinnosti, tak jsme šli na Kapelníka bez něj. Vypadalo to jako, že to bude sranda, ale nebyla. První kruh byl vysoko a dva obhozy mi spadly, třetí byl nejistej za malej kyz. Asi třikrát jsme štandovali. Když jsem na vrcholu dobral Barborku a dali si vrcholový polibek, odměnili nás potleskem výletníci, kteří nás pozorovali z nedaleké vyhlídky. Jelikož je to stará cesta z náhorky a hvězdová, je samozřejmě volezlá, ale určitě stojí za to si ji vylízt. Ve vrcholové knížce je psaná za VII. Takže máme další vrchol do „Pískařské 20“.

Skaláku zdar

Jirka

Links
by Jirka Krejza last modified 2009-05-20 22:07

Pardon

Posted by Novotnyjat 2009-05-20 15:14
Já se omlouvám z neúčasti, půl roku jsem se do Skaláku těšil, ale nějak jsem prokoučoval penězotoky a prostě jsem musel zůstat doma štípat dříví. :-(

Vyznamenání před nastoupenou jednotkou

Posted by Novotnyjat 2009-05-20 15:21
Orbisi, prosim, zařaď fotku "Jirka, Bára, Jirka na Podmokelský" na úvodní stranu, ta nemá chybu.

Skalák

Posted by Jiří Novákat 2009-05-22 08:22
Jak jsem slíbil doplňuji pár drobností. Na Bránu jsme dali variantu Schuckovy cesty od V.Chrousta-Procházky tzv. Přímou cestu, kterou si Jirka v začátku ještě vylepšil asi 6 ti metrovou pěknou spárou.Velkou radost mi udělal vytažením Chroustovy cesty na Galeona, kde sokolík nad kruhem je opravdu výživný, stejně jako traverz mezi 1. a 2. kruhem na Lengáčově cestě na Bránu.Stejně tak musím pochválit i Báru, která stoupala jak dým a z Brány si jistě uchová i nehynoucí vzpomínku na slaňák.A večer Svijany na Koupáku, balzám to na duši. Druhý den ráno jsme vystoupali ke Káplovi, kde byla fronta na maso, přeběhli jsme tedy na Podmoklu, Údolka nyní 7. kruhů/.Tam jsme se trochu zasekli, když se mi u 4.kruhu, /původně pátý Jirko/ blokla stará waltrovka a nešla povolit. Bára se převázala, odlezla a já počkal na za námi lezoucí sasské borce, kteří se objevili po slovech "kurva jedna německá" a společnou vahou a silou jsme karábli povolili. Vznikla malá "štau" , ale pak už to bylo v pohodě.Škoda že pak už bylo málo času a tak jsem vzdal Kápla, i tak tam Jíra s Bárou byli skoro do večera. Chce to prostě vstávat dříve. Co není,bude příště a věřím že to nás už bude více. Nebojte se vyzkoušet si jak se leze na místní "strouhance" , kde leckdy již čtyřkové cesty jsou technicky a morálově značně náročné. Tak zase někdy ve Skaláku. Ahoj. Jirka

seper fotky

Posted by Hankaat 2009-05-22 11:33
Pěkný fotky a asi i víkend, někdo štípal dříví a někdo byl v práci...
Chystáte se tam znovu?
H.

oprava

Posted by Hankaat 2009-05-22 11:34
to mělo býr super fotky...

Mmm, Skalák...

Posted by Orbisat 2009-05-22 14:38
Tomu říkám oddílová akce! Takhle vznikaj' nesmazatelný zážitky. Never more uděluji sobě a všem ostatním, kdo se na to vys*ali.

Posted by Jiří Novákat 2009-05-23 11:15
Jo , to máš pravdu, bylo opravdu nádherně, přes to že na webu Hruboskalska byl zákaz. Místní borci , kteří to tu znají a dodržují pravidla, lezli již od pátku a večer říkali že to info se musí předělat, aby to odpovídalo skutečnosti. A zážitků opravdu hafo, myslím že máme i další kamarády ve Zlíně.No ale každý nemůže být všude.

Člověk nemá mít nic za definitivní

Posted by Josef Novotnýat 2009-05-25 07:55
Včera jsem se dozvěděl, že Český ráj na Hruboskalsku není pravý původní. Je to konkurenční projekt českého národního obrození. Skutečný Český ráj (v němž však žili povětšinou Němci) je oblast Českého středohoří se svými čedičovými kupami, vyhřátými sady a vinicemi. Návrat Ráje do Labáku, to je skoro téma na evropskou dotaci. :-)

ODDILOVKA

Posted by FABERAat 2009-05-25 12:17
Jirko; tez se musim pridat ke gratulantum. Hezky clanek; ale hlavne hodnotne vystupy. Vlastne gratuluji i druhemu Jirkovi (hackovi)a Bare. Ty vrcholy co jste dali jsou paradni!!!
To; ze se oddilovky ucastnilo nebo spise neucastnilo(vcetne me)vice lidi je normalni. Hlavne; ze se alespon nekdo sesel a vylezli se takoveto parady.