You are here: Home Členové drdlikovam Orpierre 2010
Document Actions

Orpierre 2010

Letmé nahlédnutí do zákulisí výpravy do Orpierre...

Přípravy na výpravu zabraly cca 2 hodiny před očekávaným odjezdem, tudíž sbaleno co sbaleno, ostatní nebylo potřeba...kolem pátý hodiny odpolední jsme vyjížděly já (Mirka), Bára a Jíťa z Litoměřic a jelo se nejdřív pro trenéra do Roudnice. Kolem sedmý jsme byli v Praze a nabrali zbytek (Janu s Landspérem). Jak proběhla cesta Vám nepovím, páč jsem jí celou prospala zásluhou kamaráda Kinedryla. Probudila jsem se ráno asi v sedm a to už jsme byli ve Francii, koelm devátý ráno jsme byli přímo na místě v Orpierre, kde jsme našli luxusní místěčko na spaní hned u řeky a za křoviskama, kde nás nemohl nikdo vidět. Jediný negativum příjezdu bylo zjištění, že jsme se jeli ohřát do 5°C "pařáku". Ale budiž, navlíkli jsme se do zimního oblečení a šli si schrupnout. Probuzení ve čtyři hodiny odpoledne bylo hromadný. Nad náma se bouřily mraky, počasí vypadalo všelijak. Začlo se vařit, čaj a tak a já s Jíťou jsme šly omrknout vesničku, která byla pár km od našeho tábořiště. V Orpierre jsou asi tři hospůdky, jeden lezeckej krámek a jedna samoška...víc ani nebylo potřeba. Nakoupily jsme nějaký píva a vína a bagetky a šli zapít první prospanej den:)

Probuzení do dalšího dne byl ještě větší šok, pěkně se nám rozesněžilo! Takže myšlenky byly negativní, ale během dne se vyčasilo. Jeli jsme tedy na výlet do Sisterone a Digne. Moooc pěkný to bylo:) co Vám budu povídat. Nesmělo chybět samozřejmě víno na cestu. Večer jsme zajeli zas na naše luxusní místečko.

Konečně přišel den lezení. Zaparkovali jsme na místním parkovišti a vydali se vzhůru. Sektor, kde jsme lezli se jmenoval Belleric. Lezlo se v tomhle složení: Jíťa s Oldou, Jana s Landspérem a já s Bárou (Borka a Morka:). Co všechno lezli ostatní, budou muset sami přidat, v podstatě jsme se celej den neviděli. S Bárou jsme si vylezly pár cest od 4a do 4c, pro začátek dobrý. Bára tahala, já přelejzala a v zápětí jsem si taky vytáhla to, v čem jsem se cejtila jistě. ´Přes den bylo nádherný vedro, kolem 20°C, možná i víc. Večer klasika rovnou do zimního, přes noc vždycky mrzlo, to svědčilo tomu, že bude druhej den pěkně. Když bylo v noci teplo, bylo jasný, že si druhej den nezalezem.

Další den lezení jsme jeli na 4 Heures, kam se jelo serpentýnama po prašný cestě, což nebylo nejpříjemnější s Caravelou. Potom nás čekal ještě solidní výstup pod skálu. Ale pěkná oblast. Kluci si tam vytáhli nějaký 6c (snad se nepletu). Jíťa s Janou taky tahaly 4-5 (kdyžtak ať upřesní). My s Bárou zas 4a až 4c, pak jeden 5b přelez. Počasí ještě lepší než kdy předtim. Pěkně jsme se opálili:)

Dva dny nám pak pěkně pršelo, tak jsme měli menší autopárty, kde jsme se všichni pěkně poznali:))))

V dešti si kluci zalezli pod převisem s nima i Janča.

Deštivý dny jsme jezdili na výlety, takže další městečko, který jsme navštívili se jmenovalo Serres. Něco jsme nakoupili a jeli zpátky na naše místo.

Konečně po dvou dnech lijáků zas pěkný počko. Já s Bárou jsme šly na Chateau a ostatní jeli na druhou stranu 4 heures. Bylo nádherně, šlo nám to pěkně od ruky, vytáhla jsem si od 4a do 5a několik cest, protože Bára měla problémek se zádama, tak přelejzala co se dalo. Měly jsme tam menší trable s krátkym lanem, ale všechno dobře dopadlo.

Poslední den se už nelezlo, v klidu jsme se najedli a kolem oběda jsme vyjížděli z Orpierre. Cesta byla teda velice náročná, to se musí nechat.

Musim poděkovat klukům a Báře za šoférování a za povedenej vejlet celkově. Momentálně mě nenapadaj žádný historky, takže budu ráda, když sem něco přihodíte.

Fotky dodam.

M.

Links
by Mirka Drdlíková last modified 2010-04-23 14:49

Borka a Morka

Posted by náčelníkat 2010-04-23 19:41

Whau!
Vítám na webu dalšího autora a ještě k tomu z řad nováčků. Těžko by jsme se jinak dočkali (od trenéra) nějakého reportu či fotografií. Myslím si, že by to měla být vždy řádná tečka za výletem či cestou za lezením. Nestyďme se zde veřejně presentovat své horopočínání. Není to vychloubání, je to důkaz, že se něco děje v našich řadách.
Počasí vám moc nepřálo,ale to je v tuto roční dobu v Orpierre klasika. Holt to je docela vysoko (800m.)

Fakt díky za report a těším se na fota.

Morka

Posted by Roman „Rasta“ Líbalat 2010-04-23 22:39
hezký.. už se taky moc těšim na fota, jak to ted vypadá v Orpierre...jupí.. pěknej report.. Morka bueno..

Posted by Jíťa Sedláčkováat 2010-04-24 06:52
No bylo to parádní. Hned bych se tam vrátila. Ale počásko by mohlo být jako předposlední den....

Fota

Posted by Aleš Podivínskýat 2010-04-24 15:16
Pěkný, pěkný. Ale fota ještě přihoďte. Přeci jste nezmáčkli foťák jen dvakrát.

nebojsa

Posted by Mirkaat 2010-04-24 15:25
No neboj se ničeho, já jen nemam možnost to sem naházet, jsem v práci a sehnala jsem na netu jen tyhle, večer dodam...chcachcááá:)

mimochodem

Posted by Mirkaat 2010-04-24 15:26
chcachcááá znamená chachááá, kdyby bylo nějakých pochyb :)

super

Posted by Aleš Podivínskýat 2010-04-24 15:49
super, už se těšim.

fotky

Posted by Mirka Drdlíkováat 2010-04-24 20:35
Takže fotek jsem pár natáhla, o zbytek se postarám později až budu mít Jíti fotky.

sakriš

Posted by Mirka Drdlíkováat 2010-04-24 21:12
...zatím se mi fotky ukazují jen v mojí složce, bez přihlášení jsou tam pořád jen dvě. Trochu s tím tady bojuju, tak snad ráno...

Klid :-)

Posted by Orbisat 2010-04-24 22:09
Fotky (a články aj.) se stanou všeobecně přístupnými teprve až je já nebo Zdeněk zveřejníme. Což se stalo právě teď. V momentě, kdy něčemu dáš příznak "ke zveřejnění", přijde nám mail a pak může chvíli trvat, než se tomu jeden z nás pověnuje.

Jinak pěkné fotky z povedené akce.

pohoda

Posted by Mirkaat 2010-04-25 06:57
Díky...to se ti tam muselo objevit několik mejlů, jak jsem se to snažila několikrát zveřejnit:) teď už budu vědět!

Pěkně...

Posted by Oldřich „Mesije“ Krejzaat 2010-04-27 13:00
Jojo jentak dal, uz se tesim na tve dalsi reporty z akci. Nacelnik ma pravdu ma pasivita pomalu prechazi v apatii.

Posted by Jitka Sedláčkováat 2010-04-27 18:05
Tak taky jsem sem naházela nějaké fotky... trošku to trvalo ale snad jsem nic nezvorala :)

Re:Fotky

Posted by Aleš Podivínskýat 2010-04-27 18:59
Prima. Asi se to ale úplně nepovedlo, protože z toho není fotogalerie a předpokládám, že to měla být. On ten redakční systém není moc jůzr frendly :-) Jestli jsem to dobře pochopil, tak nejjednodušeji se to dělá takhle:
1) Přihlásíš se
2) otevřeš si z levého menu FOTOGRAFIE -> LEZENÍ
3) v uživatelském menu nahoře klikneš na PŘIDAT NOVOU POLOŽKU -> SLOŽKA
4) vyplníš Nadpis, případně Popis, klikneš na ULOŽIT
5) složka byla vytvořena a ty jěště změníš její STAV na ZVEŘEJNIT
6) teď můžeš v horním uživatelském menu PŘIDAT NOVOU POLOŽKU -> OBRÁZEK nahrávat jednotlivé fotky
7) nakonec si ještě můžeš vybrat jak se má galrie zobrazovat. V horním uživatelském menu je k tomu ZOBRAZIT. Většínou se tu používá GALERIE - S VÝBĚROVÝM PRUHEM, RUČNÍ POSUV - VELKÉ SNÍMKY

Pokud se nemýlím, tak jde uložit i další snímky do již existujících fotogalérií, ikdyž jste je třeba nevytvořili. Dají se tak přidat fotky od různých lidí do alba z jedné akce. Stačí otevřít z levého menu FOTOGRAFIE -> LEZENÍ -> JMÉNO ALBA a pak už přidávat z uživatelskího menu fotky.

To je snad vše. Kdyžtak mě někdo zkušenější doplňte.

Posted by Jíťa Sedláčkováat 2010-04-27 20:07
Pardón tak znovu a lépe :)))

Re:Fotky

Posted by Aleš Podivínskýat 2010-04-27 20:28
Bomba, takse to povedlo. Gratulace.
Co se v mládí naučíš ... :-D

nic

Posted by Mirkaat 2010-04-27 20:43
Mě se zatím žádný fotky v galerce Orpierre II nezobrazují:(

O stránkách HORCE

Posted by Josef Novotnýat 2010-04-27 20:32
Když si rozkliknete položky vytvořené Orbisem, najdete nápovědu k stránkám:
A pro Aliho:
Můžeš to dodělat, Orbis se určitě nebude zlobit. :-)

Posted by Jíťa Sedláčkováat 2010-04-27 20:41
Sláva.... sláva. Díky :)

už:)

Posted by Mirka Drdlíkováat 2010-04-27 20:48
Jitul, už je mam:) Jsou moooc hezký:)))

O stránkách HORCE

Posted by Josef Novotnýat 2010-04-27 20:44
A ještě pro Aliho, ale to on už jistě ví:
Tento portál používá software Open Source Content Management System Plone a byl navržen tak, aby byl plně přístupný a použitelný podle doporučení Web Content Accessibility Guidelines (WCAG v1.0).

Re: O stránkách HORCE

Posted by Aleš Podivínskýat 2010-04-27 21:17
To já vím. A taky vím jaké je to těžké se starat o weby. Páč jsem se tím jednu dobu živil. Skládám dík Orbisovi, že to tu udržuje při životě (co se týče motoru stránek). Ale bohužel redakční systém na kterém to tu běží je dost těžkopádný a uživatelské rozhraní není moc příjemné. Já na svých stránkách taky provozuju open source systém, takže mám trochu srovnání.

To Jíťa: Fotky jsou moc hezké.

Re Re: O stránkách HORCE

Posted by Josef Novotnýat 2010-04-28 09:05
Áááá, teď jsi se prozradil. Projel jsem živoucí planetu a trochu tu gyndu v trávě. Už se těším, až poklábosíme u ohníčku, protože v podstatě, tak to má být. Lidi nemají být ovce v rukou establišmentu. Mají se o sebe umět postarat a nelézt do front a sídlišť. Mají žít svůj život a ne náhradní televizní seriál.
Dotaz: Srata je Rastoubek?

Srata

Posted by Roman „Rasta“ Líbalat 2010-04-28 21:42
jasně ,tak mi začal říkat Kuba.. Rasta se mu nelíbilo.. musím upřesnit svuj počin.! doufal , jsem , že všichni budou cháat tito fota jako ironii. vtipný je že pro potvrzení tohop co píšu musím dole opsat slovo PEACE.. to mě pobavilo..

User friendliness a tak

Posted by Orbisat 2010-04-29 11:06
Trvalo mi dlouho, než jsem pochopil, že poznámky k redakčnímu systému jsou vtip. Přesněji řečeno do doby, než jsem se podíval, na čem běží živápla.neta ;-)

Naprostá většina produktů postavených nad PHP a MySQL je jako reklama očima Oliviera Toscaniho: navoněná zdechlina. Navrch huj (barvičky, ikonky, javascriptové efekty), vespod fuj (nebetyčná ignorace bezpečnostních fundamentů). Stačí se podívat na weby jako je milw0rm nebo SecurityFocus a nechat si najít zranitelnosti oněch produktů. Důvody jsou nasnadě. Tady ale asi nikoho nebudou zajímat.

Každopádně když jsem rozjížděl horce.cz, dělal jsem intenzivní výzkum tehdejších (léto 2006) CMS. Zope+Plone byla jasná volba. Dneska bych se rozhodoval mezi Plone, WordPressem a nutkáním napsat si to celé v Djangu.

Taky je pravda, že verze Plone, na které horce.cz běží je hodně stará. Důvod je ten, že pro psaní článků jsem zvolil francouzský produkt PloneArticle, který je mírně řečeno, příliš svůj. Tak jako vše francouzské. Články nepřežijí migraci na Plone verze 3 a autorům PloneArticle to starosti nikdy nedělalo. Mockrát jsem chtěl poslat PloneArticle k čertu a zvolit jiný produkt, ale na druhou stranu jsem nechtěl mást uživatele našeho webu.

Od dubna 2008 mám uložený skript (kudos to Lucia Colombo), se kterým napůl automaticky, napůl ručně lze PloneArticles zmigrovat. Ale jelikož máme článků na webu fůru, nikdy jsem si na to nenašel čas. Potom by bylo možné používat šikovnější in-line editor (viz http://tinyurl.com/23rmmwk) a jůzr-frendlines by šla celkově nahoru. Naštěstí máme šikovné uživatele a uživatelky, kteří i přes jisté nepohodlí čas od času na náš web přispějí. Koneckonců, přispívat na takový web jako je lezec.cz je mnohem větší pakárna než na ten náš.

Kéž by se jen našel grafik, který by našemu webu dal hezčí kabát z nějaké té grafiky a teplých barev. Pak bych se asi i já zastyděl a vytunil motor našich stránek, aby vrčel tak pěkně, jako třeba u EC.

Re: User friendliness a tak

Posted by Aleš Podivínskýat 2010-04-29 11:22
Ne, já jsem to nemyslel jako vtip. Ale ani jsem to nemyslel jako nějakou kritiku tvé osoby. Navoněná zdechlina - tak to jsi mě dostal. Doufám, že z toho nebudu mít depku :-)

Re: U.f.a t.

Posted by Rostislav „Orbis“ Opočenskýat 2010-04-29 13:38
Já to jako kritiku své osoby neberu. Předmětem naší rozpravy je obtížná zvládnutelnost webu horce.cz a té se pojďme držet. Protože ale pod článkem o lezbě v Orpierre jsme off-topic, založím novou diskusi ve fóru a odpovím Ti na Tvoji reakci "Re: Doplnění". Ale až večer, teď se musím věnovat jiným věcem.

Navoněná zdechlina je příměr, za kterým si stojím, ale který se vztahuje k produktu Joomla!, nikoli k vašim, mimochodem obsahově velmi působivým webovým stránkám. Takže depku stranou, zvlášť když je venku tak pěkně :-)

Doplnění

Posted by Orbisat 2010-04-29 10:30
Ještě je potřeba nezapomínat na veledůležitý krok, a to je přihlášení fotografií ke zveřejnění. Na sedmém nebo na posledním místě ve Tvém pořadí je potřeba uvést ještě:

7) klikneš na OBSAH, zaškrtneš políčko u všech fotek, které mají být veřejně přístupné (čili viditelné v galerii i nepřihlášeným uživatelům), pak klik na ZMĚNIT STAV, dole vybrat KE ZVEŘEJNĚNÍ a nakonec ULOŽIT. Jde to udělat i u každé fotografie zvlášť kliknutím na STAV, ale je to zdlouhavější.

Podotýkám, že tohle dvoufázové zveřejňování je na našem webu udělané záměrně.

Re: Doplnění

Posted by Aleš Podivínskýat 2010-04-29 12:11
A nebylo by možné udělat nějaký krátký workshop. Třeba na Dubině. Zkrátka zajistit připojení a projektor na zeď a všem, kdo mají zájem publikovat na Horce.cz, ukázat jak na to.
Ja jsem byl docela vyřízenej, když jsem za 30 minut napsal článek a připravil fotky a pak jsem se snažil dalších 90 minut naládovat to na stránky. Protože mi nešli přidat fotografie, musel jsem je nakonec dát na Picasu a vložit to z ní. Pak ještě čekám než to bude zveřejněno. Já si rád nechám vysvětlit proč je to zveřejňování nutné. Když to ale nevím, je to pro mě jen hloupý "vopruz".
Možná jsem sám, kdo má takové problémy, ale možná ne. A třeba se tu tak málo publikuje, protože lidi nevědí jak na to.